Om os

We do ship outside Denmark, please contact us by email for further arrangement: kontakt@cowconcept.dk

 

COW Concept er et online univers med fristelser til kvinder og mænd. Her er der både det du mangler, og det du bare må eje når du ser det.
Jeg ønsker at skabe en shop med forskellige typer produkter, der kan mikses på kryds og tværs for at matche din individuelle stil.
Jeg håber du vil gå på opdagelse i vores produkter og finde inspiration.

 

Jeg elsker at lade mig inspirere af stemninger og stil fra andre kulturer og lande. Det betyder at jeg selv, med hjælp fra min familie, rejser ud i verden og håndplukker hver eneste taske og hver eneste pung hos små lokale leverandører der egentlig un lever af at sælge til lokal området. Derfor pakker jeg selv alle varer ned og på paller for at sende dem hjem til Danmark. 

De fleste af produkterne er derfor specielt udvalgte, og findes ikke andre steder i Danmark. Jeg har ofte min mor med på indkøb for at sikre at vi rammer en bred målgruppe af kvinder i alle aldre og typer. Vi bestræber os på at vælge produkter der matcher den nordiske stil og de nuværende trends. Mange af de styles du finder på cowconcept.dk er dog klassikere du kan have i mange år. Vi har valgt at kombinere det med et udvalg af produkter, der leger mere med stilen og farverne. Produkter der rammer den specielle stemning, der er, når man rejser, og som giver et tvist til den typiske danske stil.
De fleste af vores produkter rammer derfor en bred målgruppe på alder og type, da det hele handler om, hvordan du vælger at style det med dit look.

 

Udover at indkøbe, håndplukke og pakke alle varerne, er det også mig selv der tager alle de billeder du finder på hjemmesiden, Instagram og Facebook. Det gør jeg på meget simpel vis og jeg elsker at finde nye vinkler på mine billeder, men også at tage nogle billeder der giver dig et indtryk af hver enkel style i forhold til størrelse, brug og inspiration. Derudover skriver jeg alle tekster selv, så jeg vil gerne benytte lejligheden til at beklage skrive fejl, det er nemlig ikke min stærke side :)

 

Jeg betrager vores nyhedsmails som vores loyalitets klub, så hvis du vil have særlige fordele og informeres om nye ting kan du tilmelde dig nyhedsmails her. Vi sender ikke så mange.

Hvis du vil lære os bedre at kende eller se med, når der kommer nyheder, så kom og følg med på Instagram:

Instagram: @cowconcept.dk

Facebook: cowconcept

 

Mød os og shop direkte fra vores lager

Jeg er meget mere end en webshop, jeg vil nemlig også gerne møde jer. Derfor har jeg placeret mit skrivebord midt imellem alle taskerne. Det betyder at mit kontor og lager lige så meget er et showroom og butik. Jeg holder ofte åbent for shopping direkte fra lager. Her kan du se, mærke og prøve alle styles og shoppe det med hjem med det samme. Jeg vil altid have mange flere styles her end der er online på webshoppen, da jeg ikke kan følge med til at lægge dem online.

Vil du vide hvornår vi hoder åbent? Så følg med på facebook hvor jeg oplyser om hvornår jeg holder åbent. 

Når du besøger os, vil det være min kæreste, mor, far og svigermor der ofte vil være her for at hjælpe mig, så vi sikre alle får den bedste service.

 

Vi søger også forhandlere, så kunne du tænke dig at shoppe vores styles lokalt er du velkommen til henvise din favorit butik.

 

D. 2 juni 2016 var www.cowconcept.dk i luften. 

Forud for det solgte jeg varerne på hobby niveau i mange år. Det hele startede med en lille pung jeg købte på en ferie i 2008. Den var så lækker blød, så fin og så var den lavet af overskudskind fra større produktioner. Jeg forelskede mig ikke kun i pungens enkle design og bløde skind, men også i ideen om at undå spil af skind. Derfor købte jeg de første 10 punge med hjem. Det blev til punge i forskellige designs og inden jeg så mig om, havde jeg fyldt en kuffert med tasker. Pungen det hele startede med hedder derfor KLASSIKEREN, og der er nu en hel kategori med punge af overskudsskind.

I dag er jeg nu stifter af COW CONCEPT sammen med min kæreste Martin. 

 

Da mit eventyr var helt nyt, faldt Viborg Stift over min historie. Læs artiklen nedenfor om min baggrund eller her.

___________________________________________

Den 33-årige viborgenser, Lisette Jepsen, er netop sprunget ud som iværksætter, og har realiseret sin livsdrøm om at starte egen virksomhed – webshoppen Cowconcept.dk. Men hendes iværksætterhistorie er noget anderledes end så mange andre yngre iværksætteres. Lisette Jepsen er nemlig iværksætter i fjerde generation. 

”Jeg har altid haft en iværksætter i maven, og jeg har altid vidst, at jeg på et tidspunkt ville springe ud i det. Men det er alligevel et stort skridt at tage. Men nu var tiden inde”, fortæller Lisette Jepsen om sin beslutning om at gøre alvor af iværksætterdrømmen. 

Troen på egne evner og iværksættergenet har Lisette Jepsen ikke fra fremmede. Hun er nemlig datter af Poul Jepsen, som i 1992 stiftede den design- og interiørvirksomhed, der lancerede det velkendte brand ’Zone’. Virksomheden modtog Børsens Gazelle-pris fem år i træk. Men familien Jepsens iværksætterhistorie hverken starter eller slutter her. 

Iværksætteri i generationer 

I starten af 1900-tallet startede Lisette Jepsens oldefar og oldemor, Asmus og Mathilde Jepsen, nemlig den lokale isenkræmmerbutik i Rødding i Sønderjylland. Butikken gik i arv til Lisette Jepsens farfar, Jørgen Sønderup Jepsen. Han udvidede familieforetagendet med en sportsbutik, som lå lige ved siden af isenkræmmeren. 

”Min far er stort set vokset op i mine bedsteforældres isenkræmmerbutik. Derfor var det også helt naturligt, at mine forældre forfulgte deres drøm om egen virksomhed. De købte en isenkræmmerbutik på Fyn – selvom de var nybagte forældre, ” fortæller Lisette Jepsen, der selv venter tvillinger til november. 

Forældrenes køb af isenkræmmerbutikken på Fyn betød, at Lisette Jepsen tilbragte det meste af sin opvækst i en butik – nøjagtigt ligesom sin far. Aftener og weekender har hun ofte leget - og sovet - blandt gryder og kaffestel, mens forældrene bestræbte sig på at optimere butikken og dens varer. Der blev eksperimenteret med alverdens nye tiltag og produktkategorier, herunder havemøbler, legetøj, lamper og lædervarer. 

”I 1992, da jeg var 9 år gammel, solgte mine forældre isenkræmmerbutikken på Fyn, og vi flyttede til Viborg for at starte den virksomhed, der i dag er kendt som Zone Company. Fra dag ét var jeg ude at hjælpe med at pakke vareprøver, udsende messeinvitationer, deltage på messer og mange andre opgaver, hvor jeg kunne være behjælpelig. 2 

 

Sådan fortsatte det op igennem Lisette Jepsens teenageår, indtil hun som 20-årig, nyudklækket student fra Viborg Handelsskole flyttede til Dubai for at arbejde for de lokale franchise-tagere, og hjælpe dem med at vækste og åbne endnu flere butikker i Mellemøsten. 

Selvlært iværksætter 

”I de år, hvor mange af mine kammerater tog et sabbatår eller begyndte på universitetet, arbejdede jeg i Dubai. Jeg har ikke nogen formel uddannelse, der har lært mig om diverse forretningskoncepter, butiksdrift og forbrugeradfærd. Til gengæld har jeg jord under neglene og mere end 15 års arbejdserfaring, som jeg tager med mig, ” fortæller hun – og fortsætter: 

”Jeg ved fra både mine forældre og bedsteforældre, hvor meget arbejde det kræver at starte en virksomhed op fra bunden. Og jeg ved, hvor meget engagement, innovation og passion, der skal lægges i det, hvis det skal blive en succes. At være iværksætter er en livsstil. ” 

Lisette Jepsen lader sig ikke skræmme af den usikkerhed, som mange, der går med tanker om at blive iværksætter, formentlig kan nikke genkendende til: 

”Man kan ikke tænke alting til ende. Man er nødt til at turde kaste sig ud i det og løse tingene, som de kommer. Også selvom der er mange ukendte faktorer i sådan en proces. Det kan godt være angstprovokerende. Måske særligt for kvinder. Vi vil helst have styr på alting fra start, ” siger Lisette Jepsen med et smil. 

Historien om cowconcept.dk 

Lisette Jepsens eget eventyr som iværksætter er bogstaveligt talt en længere rejse. Kort fortalt forelskede hun sig for mange år siden i en lækker læderpung på en af sine rejser til Spanien, hvor hun hvert år opholder sig en stor del af sommeren. Siden blev én pung til flere punge, som blev til clutches og tasker. 

Venner og bekendte – og endda flere butikker – begyndte at efterspørge de lædervarer, som Lisette Jepsen havde med hjem fra sine rejser. Dermed var de spæde idéer og tanker til webshoppen ’CowConcept’ født. 

Flere år senere – nærmere bestemt i februar 2016 – besluttede Lisette Jepsen, at nu var tiden inde til at forfølge sin iværksætterdrøm. Hun stoppede på sin daværende arbejdsplads og oprettede et cvr-nummer. Siden da er det gået stærkt. Lisette Jepsen står i dag med egen webshop – cowconcept.dk – med alt hvad det indebærer af fyldte lagre, lange ordrelister og mere end 500 trofaste følgere på Facebook og Instagram. 3 

 

Sydens sol som inspiration 

Lisette Jepsen finder inspiration til sine produkter i sydens sol – der hvor de er allerbedst til at fabrikere lædervarer af koskind. ”Jeg elsker at lade mig inspirere af stemninger og stil fra andre kulturer og lande. Mange af produkterne er derfor specielt udvalgte i sydens sol, og findes ikke andre steder i Danmark”, udtaler Lisette Jepsen, og uddyber: 

”Jeg bestræber mig på at vælge kvalitetsprodukter, der matcher den nordiske stil og de nuværende trends. Men jeg har også valgt at kombinere det med et udvalg af produkter, der leger mere med stilen og farverne, og som rammer den specielle stemning, der er, når du rejser i verden. Samtidig vil vi gerne kunne friste i en prisklasse, hvor alle kan være med, og hvor man tillader sig at købe noget vovet, fordi det er trendy lige nu, eller fordi det matcher sæsonens farver, ” slutter Lisette Jepsen